ICL במבט מהיר
התחל את הפרקחזון ומחויבויות
התחל את הפרקתחומי פעילות החברה
התחל את הפרקפתרונות ברי-קיימא
התחל את הפרקממשל תאגידי
התחל את הפרקביצועים סביבתיים
התחל את הפרקהאנשים שלנו
התחל את הפרק© 2024 | ICL כל הזכויות שמורות
ICL מחויבת לאפס סובלנות למעשי שוחד. תוכנית ABC שלנו מספקת לעובדים הדרכה ודוגמאות מפורטות באשר לדרכים לזיהוי והימנעות ממעשי שוחד במצבים עסקיים נפוצים.
הערכת הסיכונים במסגרת ABC עודכנה והורחבה בשנת 2022, באמצעות יצירת מפת סיכונים בחלוקה לגופים ואזורים גיאוגרפיים. בגופים ואזורים גיאוגרפיים בסיכון גבוה יותר יתקיימו הדרכות ומעקב מוגברים.
מדיניות ונוהל ICL בדבר בדיקת נאותות של צדדים שלישיים מבטיחים כי שותפים עסקיים חיצוניים הכרוכים בסיכוני ABC עבור ICL עוברים בדיקות רקע, נותנים הסכמה בכתב לפעול בהתאם לקוד האתי של ICL ולמדיניותה למניעת שוחד ושחיתות, ומספקים מידע בדבר הבעלות בהם, הנהלתם, רישומם העסקי והפרקטיקות העסקיות הנהוגות בהם. בדיקות רקע וחקירות נוספות מתבצעות לפי הצורך, בהתאם לרמת הסיכון. כל הגורמים הנתונים לבחינה מנוטרים בעקביות אל מול מאגרי נתונים גלובליים לרישום צדדים מוגבלים, גורמים בעלי חשיפה פוליטית, ודיווחים שליליים באמצעי התקשורת.
דרישות בדיקת הנאותות לצדדים שלישיים כאמור חלות גם על כל הספקים המקיימים מגעים עם רשויות ממשלתיות ופקידי ממשל במהלך מתן השירותים ל-ICL. ספקים נוספים נדרשים לחתום על קוד ההתנהגות לספקי ICL, ובנוסף, באמצעות יוזמת TfS, ספקי ICL שנפח אספקתם לחברה הוא הגדול ביותר נבחנים לשם בדיקת הקפדתם על דרישות ABC מכוח החוק ועל פרקטיקות מיטביות. למידע בדבר בדיקת נאותות ספקים, ראו "רכש בר-קיימא".
סוכני מכירות, מפיצים, סוחרים, מוכרים, ומתווכים אחרים המייצגים את ICL אל מול לקוחות הקצה שלה בשווקים, כפופים גם הם לדרישות מבחן. כל גורמי ביניים מסוג זה עוברים בדיקות רקע ומעקב מתמשך. גורמי ביניים המקיימים פעילות מכירה באזורים בסיכון גבוה ו/או בנפח מכירה משנית גבוה, וכן כל הגורמים החיצוניים המקבלים עמלת מכירות, כפופים לבחינה מקיפה יותר.
מדיניות המתנות והאירוח של ICL מחייבת את כל העובדים לקבל אישור מראש לעניין מתנות ואירוח בערך גבוה וכאלו בהם מעורבים פקידי ממשל. מדיניות המתנות והאירוח חלה על כל עובדי ICL בכל מקום בעולם. המדיניות חלה הן על מתן והן על קבלה של מתנות ואירוח. תזכורות בדבר הוראות המדיניות מופצות באופן שגרתי לעובדים לפני החגים והחופשות העיקריים באזורם או מקום פעילותם.
נוהל ICL בדבר קשרי קהילה ותרומות מחייב בדיקת רקע של כל הארגונים השותפים וגורמים אחרים המקבלים תרומות, בכסף או בשווה-כסף, ללא קשר לשווי התרומה. תרומות בערך גבוה יותר מחייבות תהליך בקשה ובחינה קפדני יותר.
נהלים אלה מוטמעים באמצעות הדרכות פרונטליות ומקוונות לכל העובדים החדשים בתפקידי ניהול, כספים וחשבות, מכירות, שירות לקוחות ורכש. עובדים קיימים עוברים הדרכות ריענון על בסיס תקופתי.
נקבעו מנגנוני בקרה שנועדו להבטיח כי גורמים שלא אושרו בכפוף לדרישות מדיניות בדיקת הנאותות לצדדים שלישיים לא יירשמו כספקים או כלקוחות במערכות המידע של החברה, ולא יקבלו תשלומים. דרישות אלו נתמכות בבקרות במסגרת תוכניות ציות אחרות, ובהן:
ההקפדה על המדיניות, הנהלים והבקרות בתחומי ABC (מניעת שוחד ושחיתות) מנוטרת באמצעים שונים, דוגמת בדיקת דיווחי הוצאות בדבר עלויות מתנות ואירוח בלתי-מורשות, כמו גם בדיקת תשלומי עמלות מכירה, במטרה לוודא כי רק גורמים מאושרים יקבלו תשלום, וביקורות תקופתיות נוספות מבוצעות על-פי סבב שנתי. החברה אף מאתרת הוצאות בלתי-מורשות באמצעות ביקורות, ומשלבת לקחים שהופקו הן מביקורות והן מאמצעי הניטור במסגרת המדיניות, הנהלים והתוכניות הרלוונטיות.
התוכנית לניהול סיכוני הונאה מבטיחה ש-ICL תנקוט בגישה מערכתית לאיתור וצמצום סיכוני הונאה בכל רחבי הארגון, בהתאם למדריך COSO לניהול סיכוני הונאה (2016). מתקיימת הקצאה פרואקטיבית של משאבים לסיכונים ולסוגיות המשקפים את הסיכון הרב ביותר.
מדיניות ניהול סיכוני ההונאה ותוכנית המסגרת קובעות גישה של אפס סובלנות ב-ICL למעשי הונאה, המוגדרים ככל מעשה או מחדל מכוונים שנועדו להטעות אחרים, שתוצאתם הפסד לחברה ו/או רווח למבצעיהם. בנוסף, מוגדרים בהם תפקידיהם ותחומי אחריותם של גורמי הנהלה, ציות, ייעוץ משפטי, אבטחה גלובלית, משאבי אנוש, ביקורת פנים ואבטחת מערכות מידע בחברה, בקשר למניעה, איתור וחקירה של מעשי הונאה.
מוקד עיקרי בתוכנית זו הוא איתור ומניעה של הונאות "הנדסה חברתית" באמצעות התקפות דיוג (phishing) תוך שימוש בדואר אלקטרוני ובאמצעי תקשורת אלקטרונית אחרים. עובדים בכל רחבי ICL עוברים הדרכה לזיהוי ודיווח על ניסיונות דיוג, באמצעות פעילויות הדרכה פרונטליות ומקוונות, כמו גם על-ידי שימוש בתרגילי דיוג ממוקדים. נהלים ובקרות גלובליים יושמו כדי לתת מענה לסיכוני הונאה מסוג הנדסה חברתית, הכוללים בקרה מוגברת על הצבת ספקים ושינויים בחשבונות בנק, ורף מינימלי גלובלי למידע נדרש בעת גיוס לקוחות חדשים.
יישומם של אמצעי הבקרה מנוטר באופן מערכתי על-ידי בדיקות פתע של רמת הציות בעסקאות נקודתיות, בהתאם לתוכנית ניטור מבוססת-סיכון.
ICL גיבשה נוהל בדבר זכויות והרשאות חתימה. על-פי מדיניות החברה, נדרשת חתימתם של שני מורשי חתימה מוגדרים על מנת ליצור חיוב בעל תוקף חוקי בכל התקשרות חוזית או פעולה משפטית.
אנו מחויבים לעקרונות התחרות ההוגנת וציות לכל דיני התחרות וההגבלים העסקיים החלים על פעילויותינו ברחבי העולם. חל איסור על התנהגות בלתי-תחרותית כלפי מתחרים או לקוחות וצדדים שלישיים אחרים, לרבות קביעת מחירים, הסכמים להגבלת ייצור, החלפת מידע תחרותי ותמחור טורפני. תוכנית הציות שלנו בנושא תחרות מחדדת את ציפיותיה הברורות של ICL מכל העובדים, נושאי המשרה והדירקטורים שלנו, כמו גם מצדדים שלישיים דוגמת מפיצים, סוכנים, משווקי-משנה וקבלנים.
בשנת 2022 ערכה מחלקת הציות הערכת סיכונים גלובלית בנושאי מניעת שוחד ושחיתות, סחר בינלאומי ודיני תחרות.
הערכת הסיכונים נערכה לשם זיהוי וקביעת רמת החשיפה לסיכוני ציות מסוימים.
עם היענות של 100%, הערכת הסיכונים הביאה להפקת פרופילי סיכון ברורים ביחס לכל אחת מתוכניות הציות בכל אחד מאתרי ICL. הנתונים סיפקו גם תובנות רבות-ערך מנקודת מבט מבנית.