ICL במבט מהיר
התחל את הפרקחזון ומחויבויות
התחל את הפרקתחומי פעילות החברה
התחל את הפרקפתרונות ברי-קיימא
התחל את הפרקממשל תאגידי
התחל את הפרקביצועים סביבתיים
התחל את הפרקהאנשים שלנו
התחל את הפרק© 2024 | ICL כל הזכויות שמורות
2020 | 2021 | 2022 | |
---|---|---|---|
ישראל | 4,401 | 4,462 | 4,534 |
סין | 2,048 | 1,977 | 1,999 |
ספרד | 868 | 872 | 940 |
ארה"ב | 716 | 772 | 830 |
גרמניה | 697 | 670 | 717 |
בריטניה | 670 | 676 | 715 |
הולנד | 584 | 578 | 612 |
ברזיל | 259 | 1,644 | 1,711 |
צרפת | 117 | 122 | 127 |
שאר המדינות | 426 | 496 | 548 |
סיכום ביניים | 10,786 | 12,269 | 12,733 |
עובדים זמניים | 912 | 964 | 886 |
סה"כ עובדים* | 11,698 | 13,233 | 13,619 |
*הנתונים כוללים עובדים המועסקים תחת חוזים לטווח ארוך וסטודנטים.
מטרתה של ICL היא להיות מעסיק הוגן ונחשק בכל אזורי פעילותה ברחבי העולם. על אף שייתכנו הבדלים בתנאי ההעסקה, החברה משלמת שכר תחרותי לכל עובדיה. מעמד של "מעסיק מועדף" ניצב בעדיפות עליונה עבור ICL, והחברה משקיעה משאבים ניכרים במגוון רחב של תוכניות לעובדים, החל בהכשרה ופיתוח וכלה ברווחה ואיכות החיים של העובדים. לאורך השנים, דירוגה של החברה כ"מעסיק מועדף" מצוי במגמת עלייה.
המשימה הניצבת בפני ICL היא להעסיק את מיטב הכישרונות הזמינים. לפיכך, מעורבת ICL במספר מאמצים שנועדו להרחיב את מאגר המועמדים הפוטנציאליים, לרבות חיפוש פעיל לשם הגברת הגיוון בקרב עובדיה.
ICL מקיימת את כל דיני העבודה והתעסוקה החלים בכל מקום שבו היא פועלת, לרבות דינים הנוגעים לזכות ההתאגדות, פרטיות, הסכמי עבודה קיבוציים, הפליה בעבודה, עבודת כפייה, עבודת חובה ועבודת ילדים. כמו כן, החברה אוסרת על כל סוג של הפליה בלתי-חוקית. עובדי החברה מועסקים בהתאם לתנאי ההעסקה החלים במדינות שבהן הם מועסקים.
ICL מרחיבה את השימוש בתשתיות ניהול ביצועי עובדים לשם ניהול משאבי האנוש שלה. בהקשר זה, החברה מבצעת גם הטמעה גלובלית של תהליכי עבודה מאוחדים .
מערכת Success Factors מאפשרת למנהלים ולעובדים ליטול חלק בתהליך ניהול ביצועים המתבסס על יעדים והערכת ביצועים, כמו גם תוכניות פיתוח אישיות וצוותיות. בנוסף, כוללת המערכת פרקטיקות ותהליכי עבודה בתחומי למידה, תגמול, ותקשורת.
כ-85% מסך כוח העבודה הגלובלי ב-ICL לקחו חלק בתהליכי ניהול ביצועים מקומיים וגלובליים, לרבות סנכרון בין ביצועים לתגמול.
ICL מצמצמת את הסיכון לעבודת כפייה ועבודת ילדים בפעילויותיה ובקרב ספקיה. החברה נקטה במספר אמצעים לשם מניעה אפקטיבית של עבודת כפייה ועבודת ילדים. על אלו נמנים ניטור כל הפעילויות והספקים המצויים בסיכון להפרת חופש ההתאגדות או הזכות להסכמים קיבוציים, באמצעות ביצוע מספר רב של ביקורות אקראיות. ICL אוסרת על העסקתם של עובדים מתחת לגיל 21 באתריה התפעוליים ברחבי העולם, למעט במסגרת תוכניות חוֹנכוּת (הפועלות בכמה מפעילויותיה הגלובליות של ICL), אשר גיל התלמידים או הסטודנטים המשתתפים בהן יכול שיהיה 16 או יותר (בתפקידים מוגבלים ובפיקוח בטיחותי). כל תוכניות החוֹנכוּת מוסדרות (וזוכות לעידוד) על-ידי הרשויות המקומיות ופועלות בהתאם לתקנות העבודה הרלוונטיות.
כ-76% מעובדי החברה, מועסקים במסגרת הסכמי עבודה קיבוציים, בעיקר בישראל, ברזיל, סין, גרמניה, בריטניה, ספרד והולנד. עובדים בכירים בתפקידים מיוחדים וחברי הנהלה מועסקים בדרך כלל במסגרת חוזי העסקה אישיים. הסכמים אלה הם לתקופה בלתי-מוגבלת, אך ניתן לסיימם במתן הודעה מוקדמת כנדרש. קראו עוד בדוח השנתי של ICL לשנת 2022, בסעיף הסכמי העסקה, הסכמי עבודה קיבוציים ועובדים זמניים.
בישראל מיישמת ICL תוכנית ציות לאכיפת דיני עבודה, שמטרתה להבטיח שכל פעילויות החברה מתבצעות בהתאם לדיני העבודה. מטרה זו מושגת באמצעות קורסי הכשרה וריענון לעובדים, ביקורות של עורכי-דין לדיני עבודה, ותיעוד של כל הפרקטיקות התעסוקתיות. השלבים הראשוניים של התוכנית, אשר יושמו זה כבר, כוללים זיהוי פערים פוטנציאליים בתחום דיני העבודה באזורים שבהם מקיימת החברה פעילות תפעולית משמעותית.
פירוט המידע בדבר עובדי ICL, המוצג בטבלאות שלהלן, מייצג את סך עובדי החברה נכון לסוף שנת 2022. חברות חדשות אשר נרכשו במהלך שנת 2021 עודן מצויות בתהליך הטמעה במערכות החברה, לפיכך, נתוני ההעסקה אינם כוללים כמה מאתרים חדשים אלה. המידע אינו מתייחס לסטודנטים מועסקים ולעובדי קבלן.
כ-76% מעובדי ICL נכללים במסגרת הסכמי עבודה קיבוציים.
2022 | כל סוגי ההעסקה | קבוע | זמני | משרה מלאה | משרה חלקית |
---|---|---|---|---|---|
ישראל | 4,543 | 4,474 | 60 | 1,529 | 5 |
צפון ודרום אמריקה | 2,562 | 2,561 | 1 | 2,557 | 5 |
אירופה | 3,457 | 3,438 | 19 | 3,037 | 150 |
אסיה פסיפיק | 2,180 | 2,180 | 0 | 2,173 | 7 |
סך הכל | 12,733 | 12,653 | 80 | 12,567 | 166 |
2022 | סה"כ | גברים | נשים |
---|---|---|---|
משרה מלאה | 12,567 | 10,215 | 2,352 |
משרה חלקית | 166 | 44 | 122 |
כל סוגי ההעסקה | 12,733 | 10,259 | 2,474 |
בטבלאות שלהלן מוצגים נתוני ושיעורי מחזורי ההעסקה הגלובליים ב-ICL לשנת 2022 לפי אזורים.
שיעור תחלופת העובדים הכולל ב-ICL בשנת 2022 עמד על 7.6%
2022 | עובדים חדשים | עובדים שעזבו |
---|---|---|
ישראל | 320 | 241 |
נשים | 92 | 47 |
גברים | 228 | 194 |
צפון ודרום אמריקה | 508 | 384 |
נשים | 142 | 102 |
גברים | 376 | 282 |
אירופה | 489 | 282 |
נשים | 119 | 67 |
גברים | 370 | 215 |
אסיה פסיפיק | 191 | 139 |
נשים | 41 | 45 |
גברים | 150 | 94 |
כל האזורים | 1,508 | 1,046 |
מדינה | מקסימום/חציוני (בסיס שנתי) |
---|---|
ברזיל | 12.31** |
גרמניה | 3.35 |
ישראל | 10.92 |
הולנד | 5.22 |
ספרד | 5.77** |
בריטניה | 6.41 |
ארה"ב | 4.15 |
סין | 13.7** |
* הדיווח מבוסס על מאגר נתוני שכר שנתי.
** חלק מנתוני התגמול השנתי אינו קיים במאגרי המידע של החברה. הדיווח מבוסס על נתונים המתייחסים לכשני שלישים מעובדי ICL.
ב-ICL קיימת אפס סובלנות למקרי הטרדה או הפליה מכל סוג שהוא באתריה. החברה אוסרת על הטרדה המבוססת על שיוך גזעי, צבע עור, אמונה דתית, מגדר, נטייה מינית (כגון להטב"ק), מוצא לאומי, גיל, נכות, שירות צבאי, או כל מאפיין אישי אחר הזוכה להגנה מכוח החוק. ICL מצייתת בקפידה לחוקים למניעת הטרדה בכל המדינות והטריטוריות שבהן היא פועלת.
מנהלים וגורמים ממונים נדרשים למלא תפקיד פעיל ומוביל במניעת הטרדות והתנכלות, ולקדם גישה פרואקטיבית ביחס להכללה מגדרית ושל קבוצות מיעוט, שילוב עובדים בעלי מוגבלויות, נהלי חושפי שחיתויות (whistleblower) בנוגע לנושאי הפליה והטרדה, והדרכות להגברת מודעות לשם מניעת הפליה ו/או הטרדה.
ICL לא תתנכל לעובד או עובדת המדווחים על חשש בתום לב, בלי קשר לתוצאות החקירה.
ICL מייחסת חשיבות רבה לקיומם של תנאי עבודה הוגנים עבור כל העובדים, לרבות עובדי קבלן, אשר אינם נחשבים לעובדי החברה אך עבודתם מתבצעת באתרי החברה. יישום מדיניות זו מבוצע על-ידי מנהלי האתרים, תחת פיקוחה של מחלקת משאבי האנוש וארגון הרכש הגלובלי של ICL (ארגון GPO) נהלי אכיפה אחידים ביחס לחברות קבלן מיושמים באורח דומה בכל אתרי ICL, על בסיס מתמשך. \
ICL פועלת במסגרת מספר רב של הסכמים עם קבלנים שונים, הפועלים בשטח מפעלי החברה כחלק מפעילותם. הסכמים אלה מתייחסים בדרך כלל לסוגי עבודה הדורשים מומחיות ספציפית, כגון אבטחה, אריזה, תחזוקה, הסעדה, ניקיון, וכדומה.
כ"מעסיק מועדף", ICL מייחסת חשיבות רבה לרווחתם של עובדי הקבלן, ומאמצת את כללי הזהירות ברמה הגבוהה ביותר. בחודש מרץ 2020 החליטו חברי ועדת ההנהלה הבכירה הגלובלית (GEC) על הפשטה ועדכון של המדיניות הקיימת ב-ICL, כך שתכלול את הרכיבים הבאים:
במקרה של התרחשות הקשורה לעובדי קבלן, האחריות העיקרית לרווחתם, בטיחותם, ותנאי עבודתם, מוטלת על מנהלי האתרים. נציגי מחלקות משאבי אנוש, רכש, וגורמי מטה רלוונטיים אחרים מספקים תמיכה לפי הצורך. החברה ממשיכה בעריכת ביקורות של תנאי העבודה בחברות הקבלן על-פי המדיניות, כדי להבטיח ש-ICL ממשיכה לספק לקבלניה ולעובדיהם את רמת הזהירות המחייבת הגבוהה ביותר.
2022 | קבלנים |
---|---|
ישראל | 95 |
צפון ודרום אמריקה | 5 |
אירופה | 249 |
אסיה פסיפיק | 369 |
סך הכל | 718 |
חברות הקבלן עוברות ביקורת על-ידי מבקר חיצוני
כדי לוודא שהקבלנים באתריה פועלים בהתאם לדיני העבודה הממשלתיים ובהתאם לדרישות ICL, עורכת החברה ביקורות באמצעות מבקר חיצוני ששירותיו נשכרים על-ידי ICL. במסגרת התהליך נבחנת, בצורה מדגמית ועל בסיס שנתי, מידת ציותם של קבלנים לתנאי הסף שנקבעו במסגרת המדיניות של ICL.
כמו כן, המדיניות מחייבת את מבקרי הפנים של חברות הקבלן לקיים בדיקה פנימית של תנאי ההעסקה של עובדיהן ולהגיש דיווח חצי-שנתי. הביקורת נערכת בהתאם לנהלי ביקורת מקובלים, על מנת להשיג מידה סבירה של ביטחון שהנתונים המוצגים אינם כוללים שגיאות מהותיות כלשהן.
במסגרת תוכנית האכיפה של החברה, עורכת ICL ביקורות של קבלניה, לרבות קבלני ניקיון, הסעדה ואבטחה. ממצאי הביקורת, הכוללים פרטים בדבר הליקויים, היקפם, ובקשה לתיקון הליקויים, מועברים לקבלן.