ICL במבט מהיר
התחל את הפרקחזון ומחויבויות
התחל את הפרקתחומי פעילות החברה
התחל את הפרקפתרונות ברי-קיימא
התחל את הפרקממשל תאגידי
התחל את הפרקביצועים סביבתיים
התחל את הפרקהאנשים שלנו
התחל את הפרק© 2024 | ICL כל הזכויות שמורות
בטיחות היא מערכי הליבה של ICL, ומוטמעת בפעילויות הלוגיסטיקה וההובלה של החברה.
אנו עושים שימוש במספר אמצעי תובלה לשם שינוע מוצרינו ועובדינו. לפיכך, הובלה בכביש היא תחום מיקוד מרכזי עבור ICL.
בישראל אוכפת החברה כללי בטיחות נהגים, האוסרים על עובדים שצברו אזהרות או דוחות תנועה חוזרים ונשנים לנהוג ברכב חברה.
ICL התקינה מערכות שונות לשם צמצום הסיכון וההשפעה של תאונות בהובלה. מערכות לאיתור דליפות הותקנו בשישה איזוטנקים להובלת אמוניה. גלאי דליפות לחומרים מסוכנים הותקנו גם במיכלי לוגיסטיקה. בשנת 2022 השלמו את התקנתן של מערכות בטיחות מבוססות-מיקום לקבלני הלוגיסטיקה שלנו.
מספר תאונות הובלה:
במהלך 2022 אירעה תאונת הובלה אחת בישראל, ללא נפגעים וללא מעורבות חומרים מסוכנים. לתקרית הייתה השפעה זניחה על המשתמשים בדרך.
ICL מיישמת את SAVER ONE, מערכת המצמצמת הסחות-דעת ממכשירים ניידים בזמן הנהיגה. המערכת יושמה הן ברכבי תובלה והן ברכבי חברה רגילים בשימוש העובדים.
ICL היא יצרנית הברום מספר אחת בעולם, ואחראית ל-38% מכושר ייצור הברום הגלובלי
ICL היא אחת מיצרניות הברום המרכזיות בעולם, ומשכך עליה לפעול בהתאם לתקנים בינלאומיים בדבר שימושיו והובלתו. עקב תכונותיו הייחודיות והמסוכנות של הברום, ישנן תקנות בינלאומיות בדבר שינועו, החלות ללא תלות ברגולציה המקומית של כל מדינה ומדינה.
ICL משווקת ומוכרת מגוון רחב של מוצרים בכל רחבי העולם. אחד ממוצרי המפתח שלה הוא ברום. ICL מייצרת כ-200,000 טון ברום מדי שנה באתר ICL ים המלח. רוב תפוקת הברום מועבר למפעל תרכובות הברום של ICL נאות חובב, שם הוא משולב עם מרכיבים אחרים לייצורם של מוצרים חדשים. ברום שאינו מועבר לשימוש ICL נאות חובב משונע ונמכר ללקוחות שונים ברחבי העולם.
בשל תכונותיו הייחודיות של הברום, פיתחה ICL מדיניות ניהול בטיחות ייעודית ביחס לחומר זה. לקוחות חדשים עוברים תהליך הערכה קפדני בטרם הזמנת ברום. לקוחות חדשים ולקוחות שטרם עברו ביקורת כאמור מחויבים לעבור ביקורת בטרם אספקת משלוח ראשון של ברום. חלק מן הלקוחות הקיימים, המצויים ברמת סיכון גבוהה, עוברים ביקורות מפעם לפעם. לקוחות שאינם עומדים בתנאי הביקורת, או שלא עברו את הביקורת במועד, יסומנו כמפרי-ציות, ו-ICL תעצור את אספקת הברום אליהם עד למועד בו יעמדו בדרישות.
ICL פרסמה "מדריך לבטיחות ברום", המספק ללקוחות ולמשתמשים אחרים פרקטיקות מיטביות לטיפול בברום לכל אורך מחזור חייו. מדריך הבטיחות כולל הנחיות מקצועיות בדבר אריזה ותיווי, הובלה בטוחה (לרבות רשימות ביקורת לטעינה – צ'ק ליסט – לנהגים), תגובה במקרה חירום, ועוד נושאים רבים אחרים.
ברום הוא חומר ייחודי ומסוכן, המחייב הובלה וטיפול זהירים וקפדניים. לצורך שינוע הברום, מחזיקה ICL בצי של כ-1,100 מכליות מיוחדות, המכונות איזוטנקים (ISO tanks), עשויות פלדה ובעלות ציפוי עופרת, בכושר נשיאה של 20 טון ברום כל אחת.
שינוע ברום כפוף לתקנים מחמירים ביותר. כל איזוטנק עובר בחינה של בודק מוסמך, ואיזוטנק שאינו עומד במבחנים מסוימים נשלח לתיקון או מושבת.
ICL מובילה ברום מ-ICL ים המלח לנאות חובב במסלול ייעודי. הברום המיוצא מישראל משונע בשלב הראשון, בעיקר באמצעות רכבת, לנמלים שונים. בעת שינוע ברום ננקטים מספר אמצעי זהירות שונים, לרבות נסיעה במהירויות נמוכות, וצירופו של קרון מיוחד של ICL המכיל חומר שנועד לנטרול מהיר של ברום במקרה של תאונה, לכל רכבת הנושאת משלוח ברום. זאת, לצד אמצעי בטיחות נוספים המלווים כל משלוח.
עם הגעתם של האיזוטנקים לנמל, מבצעת ICL בדיקה לאיתור דליפות בטרם טעינת האיזוטנקים לספינות. לאחר הטעינה, עוברים האיזוטנקים בדיקה נוספת לאיתור דליפות אפשריות. בנמל היעד עוברים האיזוטנקים בדיקה נוספת לאיתור דליפות, המבוצעת על-ידי חברה בינלאומית מוסמכת. מנמל היעד משונע הברום ללקוחות על גבי משאיות סמיטריילר. איזוטנקים ריקים עוברים בדיקה קפדנית בכל נקודות המעבר העיקריות, ונשלחים בחזרה ל-ICL ים המלח.
בשל תכונותיו המיוחדות והמסוכנות של הברום, הטיפול בו מחייב הכשרה ומקצועיות ברמה גבוהה ביותר.
בישראל, תאונות בהן מעורבים חומרים מסוכנים מטופלות בדרך כלל על-ידי כוחות משטרה וכיבוי אש. עם זאת, עקב תכונותיו הייחודיות של הברום, תאונות, ככל שמתרחשות, במהלך השינוע מצויות באחריותה של ICL. לפיכך, הקימה ICL מערכת מתואמת במיקומים גיאוגרפיים מרכזיים מדרומה ועד לצפונה של מדינת ישראל. כבאים מוסמכים, אשר עיקר פעילותם הוא טיפול בברום, הם אלו הפועלים בשטח במקרה חירום. ICL אף פיתחה ציוד ייחודי לטיפול במקרי חירום הקשורים לברום.
במדינות אחרות (מחוץ לגבולות ישראל), שכרה ICL את שירותיהן של חברות מקומיות המתמחות במתן שירותי חירום. ICL מפקחת, מכשירה ומספקת ציוד ייחודי לצוותי חירום אלה. חלק מצוותי חירום אלה מגיעים לישראל על מנת ללמוד על תכונותיו הייחודיות של הברום ולעבור אימונים להתמודדות עם תרחישי חירום.
שלוש יצרניות ברום – ICL מוצרים תעשייתיים, Lanxess, ו-Albemarle Europe SRL, משתפות פעולה לשם להתמודד עם תאונות אמיתיות ופוטנציאליות של דליפת ברום באירופה. שלושת החברות הסכימו על עקרונות ונהלים לטיפול במצבי חירום הקשורים בברום. החברות הקימו אתר אינטרנט הנקרא BromAid, המתאר את שירותי החירום שמספקות החברות במקרה של תקריות במתקני הברום של לקוחות ובמהלך הובלה בכביש, ברכבות או בים. האתר כולל גם מדריך בטיחות המספק מידע והנחיות הן למשתמשים בברום והן לצוותי חירום מיומנים. עוד נכללים בו מידע אודות תכונותיו של הברום והנחיות בדבר הפעולות שיש לבצע באתר התרחשותה של תאונה.
חברה המספקת ברום מקבלת על עצמה חובה כללית לתת מענה במצב חירום. עם זאת, ההסדרים בין החברות מאפשרים מתן מענה על-ידי חברה אחרת המשתתפת בהסדר, במטרה לחסוך זמן, לספק תגבורת או לצמצם את השפעות התאונה.
כל אחת מן החברות השותפות מחזיקה מערכת לקבלת התראות חירום בכל שעה, ביום או בלילה, ולהעברת התראות אלה לבעלי התפקידים המתאימים בחברות. בכך מובטח כי ייעוץ של מומחים יינתן בהקדם וכי, במקרה הצורך, יישלח צוות תגובה מיוחד ומוסמך לטיפול בתאונה.
ICL פיתחה מוצר חדשני להמשך שיפור הטיפול בתאונות פוטנציאליות של דליפת ברום. BromoQuel™ מספק מענה בטיחותי וריסון מיידי של דליפות אדי ונוזלי ברום.
בעוד שיטות הטיפול הקיימות במקרי חירום הקשורים בברום מחייבות תגובה ממושכת ומורכבת, מוצרי BromoQuel™ החדשים מתוצרת ICL הופכים את הברום החופשי למלחים מורכבים, ובכך מביאים למזעור מיידי של התפשטות הדליפה באמצעות מוצר-קצה שניתן לאסוף בקלות.
קרא עוד