ICL במבט מהיר
התחל את הפרקחזון ומחויבויות
התחל את הפרקתחומי פעילות החברה
התחל את הפרקפתרונות ברי-קיימא
התחל את הפרקממשל תאגידי
התחל את הפרקביצועים סביבתיים
התחל את הפרקהאנשים שלנו
התחל את הפרק© 2024 | ICL כל הזכויות שמורות
הכשרות מקוונות לעובדי ICL | 2021 | 2022 |
---|---|---|
הקוד האתי ומדיניות למניעת הטרדה והפליה | 95% | 97% |
הגנת הפרטיות | 96% | 96% |
מניעת שוחד ושחיתות | 96% | 96% |
מניעת הונאה והלבנת כספים | 96% | 100% |
ניגודי עניינים | 91% | 95% |
שיעור עובדי ICL הרלוונטיים (בהתאם לתפקידם) בעלי גישה למחשב, שעברו הכשרה מקוונת.
פעילויות שבוע ה-ESG הגלובלי של ICL כללו פעילויות הקשורות לאתיקה וציות, עם כ-9,000 משתתפים מכל רחבי העולם, לרבות עובדים, קבלנים וספקים.
אנו מעודדים עובדים "לתפוס בעלות" על התנהגות אתית ולהשמיע את קולם כאשר עולים אצלם חששות. ערוצי הדיווח שלנו פתוחים לכל אחת ואחד, ובייחוד לאלו המועסקים בחברה או אצל קבלניה, או מעורבים בפעילותה באופן אחר.
אנו מפעילים מוקד "קו חם" באמצעותו יכול כל אחד (עובדים, קבלנים, לקוחות, צדדים שלישיים וכו') לדווח על נושאים או אירועים אשר הם סבורים שאינם נאותים, בעייתיים או חורגים מהוראות החוק, הנהלים או הקוד האתי. ישנן דרכים רבות לדווח על חששות באמצעות הקו החם, לרבות ישירות באמצעות אתר האינטרנט הפומבי שלICL. הקו החם זמין ב-18 שפות שונות.
ניתן להגיש תלונות באופן אנונימי, כדי להבטיח שעובדים, קבלנים ומחזיקי-עניין אחרים ירגישו חופשיים לזהות נושאים בעייתיים. "הקו החם" של ICL מופעל על-ידי ספק חיצוני, בחסות מערכי ביקורת הפנים והציות של החברה.
תפקוד הקו החם לנושאי אתיקה שודרג כך שיכלול את האפשרות לדווח על חששות בנושאי ציות באמצעות אפליקציה לטלפון הנייד.
הדיווח באמצעות אפליקציה יאפשר למי שאינם מחזיקים בגישה למערכות ה-IT של ICL להעלות את חששותיהם.
הרחבת אפשרות הדיווח עומדת בדרישות החדשות מכוח דירקטיבת המתריענים (whistleblower) של האיחוד האירופי.
תקשור קיומה של אפשרות דיווח חדשה זו היה חלק מקמפיין העלאת המוּדעוּת לקו החם של ICL.
ב-ICL קיימת מדיניות אי-התנכלות, והחברה לא תתנכל בדרך כלשהי למתריענים/חושפי שחיתויות (whistleblowers), בלא תלות בתוצאות החקירה.
במהלך שנת 2022 התקבלו ביחידות האבטחה, הציות, ביקורת הפנים וניהול עובדי הקבלן בחברה 103 תלונות:
אופי התלונות:
ICL יישמה נוהל גלובלי לקביעת הדרישות והתהליך לטיפול בתלונות. הנוהל כולל הנחיות בדבר אופן קבלת התלונה, בחינתה, חקירתה ודיווחה. בנוסף ישנו הסבר מפורט באשר לזיהוי הגורמים האחראיים, הגורמים הנושאים באחריות, הגורמים עמם יש להתייעץ או שיש ליידעם.
מנגנוני בקרה ברמת ההנהלה: ביקורות מבוצעת על בסיס תקופתי ביחס לביקורות הדיווח הכספי הפנימיות עצמן, לשם הבטחת יעילותן. ביקורות אלה, המבוצעות ברמות הגבוהות, נחתמות על-ידי הנהלת ICL והמבקר.
יחידת ביקורת הפנים הגלובלית של ICL אחראית לביצוע ביקורות פנים באתרים וביחידות העסקיות של ICL בכל רחבי העולם. יחידת ביקורת הפנים פועלת בהתאם לתקני ביקורת פנים מקובלים, ועובדת על-פי תוכנית ביקורת רב-שנתית, המתעדכנת מדי שנה על בסיס הערכת סיכונים גלובלית. יחידת ביקורת הפנים מדווחת ליו"ר הדירקטוריון ולוועדת הביקורת והמאזן.
אנו עושים שימוש בביקורות פתע כדי לנטר את שלמותם ויעילותם של יסודות הציות בגופים ספציפיים. תוצאות מחזור הסקירה השנתי של ביקורות פתע מספקות תובנות רבות-ערך באשר למבנה וניהול הציות, כדי להבטיח שתהליכי ציות ילכו וישתפרו.
בקרות עצמיות נועדו לזהות פערים ולוודא קיומן של בקרות ציות בעסקאות שמבצעים הגופים השונים לאורך זמן (ניטור ובחינת יעילות). הן יוצרות נראוּת ומוּדעוּת של הנהלת הגוף הנתון ומחזיקי העניין שלו ביחס למצב הציות בגוף (ודאות), לצד תוכניות לצמצום פערים שנמצאו.
הנהלת ICL אחראית לגיבוש ושמירה על בקרות פנימיות נאותות ביחס לדיווח פיננסי. הבקרות הפנימיות על הדיווח הפיננסי ב-ICL גובשו על-ידי, או בפיקוח, מנכ"ל החברה ומנהל הכספים הראשי, ומיושמות על-ידי דירקטוריון החברה, הנהלתה, ובעלי תפקידים נוספים, כדי לספק ודאות סבירה באשר למהימנות הדיווח הפיננסי והכנתה הדוחות הכספיים המאוחדים של החברה לגורמים חיצוניים, והכל בהתאם לכללי חשבונאות מקובלים.
הנהלת החברה, כולל המנכ"ל ומנהל הכספים הראשי שלנו, בחנו את יעילות הבקרות הפנימיות על הדיווח הפיננסי ב-ICL, והגיעו למסקנה כי, נכון ליום 31 בדצמבר 2022, הבקרות הפנימיות על הדיווח הפיננסי ב-ICL הינן יעילות. למידע נוסף, ראו "סעיף 15 – בקרות ונהלים" בדוח השנתי של ICL לשנת 2022.