ICL במבט מהיר
התחל את הפרקחזון ומחויבויות
התחל את הפרקתחומי פעילות החברה
התחל את הפרקפתרונות ברי-קיימא
התחל את הפרקממשל תאגידי
התחל את הפרקביצועים סביבתיים
התחל את הפרקהאנשים שלנו
התחל את הפרק© 2024 | ICL כל הזכויות שמורות
ICL איבריה מפיקה אשלג ממכרות בעומק של 530-900 מטרים מתחת לפני הקרקע בספרד באמצעות כריית סילבניט – תערובת של אשלג ומלח בריכוזים משתנים. האשלג מופרד מן המלח במתקני הייצור הממוקמים בקרבת המכרות. בכוונתה של ICL איבריה לפתח שדה פוטו-וולטאי בהספק של 30 מגה-ואט בשטח מרבץ המלח Cogulló, וקיבלה את אישור ועדת התכנון לשינוי תוכנית האב לכרייה באופן המאפשר התקנת פאנלים סולאריים.
ICL איבריה זכתה בפרס Green Leaf מטעם איגוד הדשנים הבינלאומי (IFA), עבור מצוינותה בתחומי סביבה, בטיחות וגהות. בחינה מעמיקה של 25 מועמדויות, שנערכה על-ידי צוות עצמאי של מומחי בטיחות, גהות וסביבה (EHS), העלתה כי אתר ICL איבריה ב-Súria שבספרד ראוי לפרס Green Leaf לשנת 2022 בקטגוריית יצרניות הפוספט/אשלג, לאור מחקר המבחן הסביבתי המצטיין שערכה, ולאור הניהול הכולל, ברמה עולמית, של אתר כרייה לדשנים. אתר הייצור הציג את מערכת ניהול הכרייה בת-הקיימא המוצלחת שלו, לצד המחשת האופן שבו המסוף החדש של ICL איבריה בנמל ברצלונה, שנחנך ב-2020, כמו גם הרמפה החדשה במכרה Cabanasses, אשר החלה לפעול ב 2021, סייעו בהפחתה ניכרת של פליטות גזי החממה באתר.
קרא עודהפרס מהווה הכרה במאמצים האדירים שעושה החברה, ומאשר שאנו צועדים בדרך הנכונה במה שנוגע לקיימוּת ... הגשמתן של פרקטיקות כרייה בת-קיימא היא יעד שאפתני אך אפשרי, ואנו מביטים קדימה בציפייה להמשך המסע."
פטריסיו צ'אקאנה, סגן נשיא ICL איבריה
מסוף ICL החדש, הפועל מאז יוני 2020, מציג שיפורים סביבתיים משמעותיים. על אלו נמנים מתקנים חדשים ושינוע באמצעות רכבות, להפחתה ניכרת במספר המשאיות המשמשות להובלת אשלג ומלח ממחוז Bages לנמל ברצלונה, ובכך להפחתת זיהום האוויר ופליטות גזי החממה. המסוף כולל גם מערכות איסוף אבק חדשות בעלות מסננים בכושר ספיגה גבוה בכל נקודות הפליטה. בנוסף, חלק מן החשמל הדרוש יופק באתר עצמו באמצעות אנרגיה סולארית, המופקת מפאנלים פוטו-וולטאיים שיותקנו על גגות המבנים במסוף.
שטח: 80,500 קמ"ר
תקופת הזיכיון: 35 שנה
כושר העמסת ספינות שנתי: 4 מיליון טון
השקעה: 77 מיליון אירו
ICL איבריה וחברת הרכבות הממשלתית של קטלוניה (FGC - Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya) חתמו על הסכם לתקופה של 30 שנה להגדלת מספר רכבות המטען המשנעות אשלג ומלח מן המכרות במחוז Bages לנמל ברצלונה.
הסכם זה כרוך בהפחתה של כ-86,000 משאיות בשנה מן הכביש בשלב ראשון, ולירידה מקבילה בפליטות פחמן דו-חמצני, וכן יתרום לשיפור הבטיחות בדרכים.
קראו עודICL מקיימת את פעילותה בספרד מכוח זיכיונות כרייה שניתנו לה על-ידי הממשלה הספרדית. בשנת 2015 הגישה ICL איבריה תוכנית שיקום רב-שנתית לממשלת קטלוניה ביחס לשני אתרי הייצור של החברה ב-Súria ו-Sallent. יישום תוכנית השיקום עבור אתר Súria מתוכנן להימשך עד שנת 2094, ואילו תוכנית השיקום עבור אתר Sallent עד שנת 2070. מטרת התוכנית היא לטפל בשיקום מצבורי מלח, כמו גם בסוגיות סביבתיות אחרות כגון ניקוז שפכים וטיפול בבוצה.
ביולי 2020 הודיעה ICL על החלטתה להפסיק את פעילות הייצור במכרה Vilafruns בספרד.
הכרייה ב-Vilafruns תוכננה להימשך עד שנת 2021. שדרוג התשתיות במכרה Súria הסמוך היה צפוי להגיע להשלמה ולאפשר את איחוד פעילויות הכרייה באתר Súria, בהתאם לתוכנית Phoenix של החברה.
עם זאת, תנאי השוק, הגבלות הקשורות במגפת הקורונה ועלויות תפעול גבוהות ב-Vilafruns, הביאו להקדמת מועד הסגירה המתוכנן. במקביל, האיצה ICL את קידום הרחבת כושר הייצור במכרה Súria.