r r PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFE LOGISTICS & DISTRIBUTION PRODUCTION & OPERATION RAW MATERIALS PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFE LOGISTICS & DISTRIBUTION PRODUCTION & OPERATION RAW MATERIALS PRODUCT DEVELOPMENT stage-0-hover PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFE LOGISTICS & DISTRIBUTION PRODUCTION & OPERATION RAW MATERIALS PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFE LOGISTICS & DISTRIBUTION PRODUCTION & OPERATION RAW MATERIALS PRODUCT DEVELOPMENT PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFE LOGISTICS & DISTRIBUTION PRODUCTION & OPERATION PRODUCT DEVELOPMENT PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFE LOGISTICS & DISTRIBUTION PRODUCTION & OPERATION PRODUCT DEVELOPMENT RAW MATERIALS PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFE LOGISTICS & DISTRIBUTION PRODUCTION & OPERATION RAW MATERIALS PRODUCT DEVELOPMENT stage-3 PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFE LOGISTICS & DISTRIBUTION RAW MATERIALS PRODUCT DEVELOPMENT PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFE LOGISTICS & DISTRIBUTION RAW MATERIALS PRODUCT DEVELOPMENT PRODUCTION & OPERATION stage-4 PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFE LOGISTICS & DISTRIBUTION PRODUCTION & OPERATION RAW MATERIALS PRODUCT DEVELOPMENT PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFE PRODUCTION & OPERATION RAW MATERIALS PRODUCT DEVELOPMENT stage-5 PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFE LOGISTICS & DISTRIBUTION PRODUCTION & OPERATION RAW MATERIALS PRODUCT DEVELOPMENT LOGISTICS & DISTRIBUTION PRODUCTION & OPERATION RAW MATERIALS PRODUCT DEVELOPMENT
Document Hub
Select SDGs to find out how we are taking action in support of the UN Substinable Development Goals

העסקה הוגנת ואחראית

ICL מחויבת להתנהל על-פי פרקטיקות העסקה הוגנת ולמתן שוויון הזדמנויות לכל עובדיה והמועמדים לעבוד בה. מחויבות זו מוטמעת במדיניותה של החברה, בנהליה, ובפרקטיקות שלה. ICL חותרת להעסיק את הטובות והטובים ביותר, באמצעות התמקדות במועמדים באיכות גבוהה, מרקע מגוון, ובאמצעות קידום ופיתוח כישרונות בתוך החברה. \

חוזה העסקה בחלוקה לפי אזורים

202020212022
ישראל4,4014,4624,534
סין2,0481,9771,999
ספרד868872940
ארה"ב716772830
גרמניה697670717
בריטניה670676715
הולנד584578612
ברזיל2591,6441,711
צרפת117122127
שאר המדינות426496548
סיכום ביניים10,78612,26912,733
עובדים זמניים912964886
סה"כ עובדים*11,69813,23313,619

*הנתונים כוללים עובדים המועסקים תחת חוזים לטווח ארוך וסטודנטים.

מטרתה של ICL היא להיות מעסיק הוגן ונחשק בכל אזורי פעילותה ברחבי העולם. על אף שייתכנו הבדלים בתנאי ההעסקה, החברה משלמת שכר תחרותי לכל עובדיה. מעמד של "מעסיק מועדף" ניצב בעדיפות עליונה עבור ICL, והחברה משקיעה משאבים ניכרים במגוון רחב של תוכניות לעובדים, החל בהכשרה ופיתוח וכלה ברווחה ואיכות החיים של העובדים. לאורך השנים, דירוגה של החברה כ"מעסיק מועדף" מצוי במגמת עלייה.

המשימה הניצבת בפני ICL היא להעסיק את מיטב הכישרונות הזמינים. לפיכך, מעורבת ICL במספר מאמצים שנועדו להרחיב את מאגר המועמדים הפוטנציאליים, לרבות חיפוש פעיל לשם הגברת הגיוון בקרב עובדיה. 

ICL מקיימת את כל דיני העבודה והתעסוקה החלים בכל מקום שבו היא פועלת, לרבות דינים הנוגעים לזכות ההתאגדות, פרטיות, הסכמי עבודה קיבוציים, הפליה בעבודה, עבודת כפייה, עבודת חובה ועבודת ילדים. כמו כן, החברה אוסרת על כל סוג של הפליה בלתי-חוקית. עובדי החברה מועסקים בהתאם לתנאי ההעסקה החלים במדינות שבהן הם מועסקים.

Success Factors

ICL מרחיבה את השימוש בתשתיות ניהול ביצועי עובדים לשם ניהול משאבי האנוש שלה. בהקשר זה, החברה מבצעת גם הטמעה גלובלית של תהליכי עבודה מאוחדים . 

מערכת Success Factors מאפשרת למנהלים ולעובדים ליטול חלק בתהליך ניהול ביצועים המתבסס על יעדים והערכת ביצועים, כמו גם תוכניות פיתוח אישיות וצוותיות. בנוסף, כוללת המערכת פרקטיקות ותהליכי עבודה בתחומי למידה, תגמול, ותקשורת. 

כ-85% מסך כוח העבודה הגלובלי ב-ICL לקחו חלק בתהליכי ניהול ביצועים מקומיים וגלובליים, לרבות סנכרון בין ביצועים לתגמול.

ICL מצמצמת את הסיכון לעבודת כפייה ועבודת ילדים בפעילויותיה ובקרב ספקיה. החברה נקטה במספר אמצעים לשם מניעה אפקטיבית של עבודת כפייה ועבודת ילדים. על אלו נמנים ניטור כל הפעילויות והספקים המצויים בסיכון להפרת חופש ההתאגדות או הזכות להסכמים קיבוציים, באמצעות ביצוע מספר רב של ביקורות אקראיות. ICL אוסרת על העסקתם של עובדים מתחת לגיל 21 באתריה התפעוליים ברחבי העולם, למעט במסגרת תוכניות חוֹנכוּת (הפועלות בכמה מפעילויותיה הגלובליות של ICL), אשר גיל התלמידים או הסטודנטים המשתתפים בהן יכול שיהיה 16 או יותר (בתפקידים מוגבלים ובפיקוח בטיחותי). כל תוכניות החוֹנכוּת מוסדרות (וזוכות לעידוד) על-ידי הרשויות המקומיות ופועלות בהתאם לתקנות העבודה הרלוונטיות.

כ-76% מעובדי החברה, מועסקים במסגרת הסכמי עבודה קיבוציים, בעיקר בישראל, ברזיל, סין, גרמניה, בריטניה, ספרד והולנד. עובדים בכירים בתפקידים מיוחדים וחברי הנהלה מועסקים בדרך כלל במסגרת חוזי העסקה אישיים. הסכמים אלה הם לתקופה בלתי-מוגבלת, אך ניתן לסיימם במתן הודעה מוקדמת כנדרש. קראו עוד בדוח השנתי של ICL לשנת 2022, בסעיף הסכמי העסקה, הסכמי עבודה קיבוציים ועובדים זמניים.

 

בישראל מיישמת ICL תוכנית ציות לאכיפת דיני עבודה, שמטרתה להבטיח שכל פעילויות החברה מתבצעות בהתאם לדיני העבודה. מטרה זו מושגת באמצעות קורסי הכשרה וריענון לעובדים, ביקורות של עורכי-דין לדיני עבודה, ותיעוד של כל הפרקטיקות התעסוקתיות. השלבים הראשוניים של התוכנית, אשר יושמו זה כבר, כוללים זיהוי פערים פוטנציאליים בתחום דיני העבודה באזורים שבהם מקיימת החברה פעילות תפעולית משמעותית.

פירוט המידע בדבר עובדי ICL, המוצג בטבלאות שלהלן, מייצג את סך עובדי החברה נכון לסוף שנת 2022. חברות חדשות אשר נרכשו במהלך שנת 2021 עודן מצויות בתהליך הטמעה במערכות החברה, לפיכך, נתוני ההעסקה אינם כוללים כמה מאתרים חדשים אלה. המידע אינו מתייחס לסטודנטים מועסקים ולעובדי קבלן.

כ-76% מעובדי ICL נכללים במסגרת הסכמי עבודה קיבוציים.

העסקה לפי אזור וסוג חוזה העסקה

2022כל סוגי ההעסקהקבועזמנימשרה מלאהמשרה חלקית
ישראל4,5434,474601,5295
צפון ודרום אמריקה2,5622,56112,5575
אירופה3,4573,438193,037150
אסיה פסיפיק2,1802,18002,1737
סך הכל12,73312,6538012,567166

העסקה לפי סוג חוזה העסקה

2022סה"כגבריםנשים
משרה מלאה12,56710,2152,352
משרה חלקית16644122
כל סוגי ההעסקה12,73310,2592,474

מחזורי העסקה והעסקת עובדים חדשים

בטבלאות שלהלן מוצגים נתוני ושיעורי מחזורי ההעסקה הגלובליים ב-ICL לשנת 2022 לפי אזורים. 

שיעור תחלופת העובדים הכולל ב-ICL בשנת 2022 עמד על 7.6%

מחזור העסקה בחלוקה לפי אזור

2022עובדים חדשיםעובדים שעזבו
ישראל320241
נשים9247
גברים228194
צפון ודרום אמריקה508384
נשים142102
גברים376282
אירופה489282
נשים11967
גברים370215
אסיה פסיפיק191139
נשים4145
גברים15094
כל האזורים1,5081,046

יחס תגמול שנתי כולל

מדינהמקסימום/חציוני (בסיס שנתי)
ברזיל12.31**
גרמניה3.35
ישראל10.92
הולנד5.22
ספרד5.77**
בריטניה6.41
ארה"ב4.15
סין13.7**

* הדיווח מבוסס על מאגר נתוני שכר שנתי.

** חלק מנתוני התגמול השנתי אינו קיים במאגרי המידע של החברה. הדיווח מבוסס על נתונים המתייחסים לכשני שלישים מעובדי ICL.

מדיניות ICL למניעת הטרדה ומניעת הפליה

ב-ICL קיימת אפס סובלנות למקרי הטרדה או הפליה מכל סוג שהוא באתריה. החברה אוסרת על הטרדה המבוססת על שיוך גזעי, צבע עור, אמונה דתית, מגדר, נטייה מינית (כגון להטב"ק), מוצא לאומי, גיל, נכות, שירות צבאי, או כל מאפיין אישי אחר הזוכה להגנה מכוח החוק. ICL מצייתת בקפידה לחוקים למניעת הטרדה בכל המדינות והטריטוריות שבהן היא פועלת.

מנהלים וגורמים ממונים נדרשים למלא תפקיד פעיל ומוביל במניעת הטרדות והתנכלות, ולקדם גישה פרואקטיבית ביחס להכללה מגדרית ושל קבוצות מיעוט, שילוב עובדים בעלי מוגבלויות, נהלי חושפי שחיתויות (whistleblower) בנוגע לנושאי הפליה והטרדה, והדרכות להגברת מודעות לשם מניעת הפליה ו/או הטרדה.

ICL לא תתנכל לעובד או עובדת המדווחים על חשש בתום לב, בלי קשר לתוצאות החקירה.

העסקה הוגנת לעובדי קבלן

ICL מייחסת חשיבות רבה לקיומם של תנאי עבודה הוגנים עבור כל העובדים, לרבות עובדי קבלן, אשר אינם נחשבים לעובדי החברה אך עבודתם מתבצעת באתרי החברה. יישום מדיניות זו מבוצע על-ידי מנהלי האתרים, תחת פיקוחה של מחלקת משאבי האנוש וארגון הרכש הגלובלי של ICL (ארגון GPO) נהלי אכיפה אחידים ביחס לחברות קבלן מיושמים באורח דומה בכל אתרי ICL, על בסיס מתמשך. \

ICL פועלת במסגרת מספר רב של הסכמים עם קבלנים שונים, הפועלים בשטח מפעלי החברה כחלק מפעילותם. הסכמים אלה מתייחסים בדרך כלל לסוגי עבודה הדורשים מומחיות ספציפית, כגון אבטחה, אריזה, תחזוקה, הסעדה, ניקיון, וכדומה. 

כ"מעסיק מועדף", ICL מייחסת חשיבות רבה לרווחתם של עובדי הקבלן, ומאמצת את כללי הזהירות ברמה הגבוהה ביותר. בחודש מרץ 2020 החליטו חברי ועדת ההנהלה הבכירה הגלובלית (GEC) על הפשטה ועדכון של המדיניות הקיימת ב-ICL, כך שתכלול את הרכיבים הבאים:

  • הבטחת ארוחה חמה אחת לפחות בכל משמרת 
  • הענקת שי בחגים 
  • שמירה על תנאי העבודה הפיזיים הקיימים באתרים (קפיטריה, מקלחות, וכו')
  • המשך הפעלת ממונים לתלונות עובדי קבלן בכל אתר 

במקרה של התרחשות הקשורה לעובדי קבלן, האחריות העיקרית לרווחתם, בטיחותם, ותנאי עבודתם, מוטלת על מנהלי האתרים. נציגי מחלקות משאבי אנוש, רכש, וגורמי מטה רלוונטיים אחרים מספקים תמיכה לפי הצורך. החברה ממשיכה בעריכת ביקורות של תנאי העבודה בחברות הקבלן על-פי המדיניות, כדי להבטיח ש-ICL ממשיכה לספק לקבלניה ולעובדיהם את רמת הזהירות המחייבת הגבוהה ביותר. 

חברות קבלן

2022קבלנים
ישראל95
צפון ודרום אמריקה5
אירופה249
אסיה פסיפיק369
סך הכל718

חברות הקבלן עוברות ביקורת על-ידי מבקר חיצוני

כדי לוודא שהקבלנים באתריה פועלים בהתאם לדיני העבודה הממשלתיים ובהתאם לדרישות ICL, עורכת החברה ביקורות באמצעות מבקר חיצוני ששירותיו נשכרים על-ידי ICL. במסגרת התהליך נבחנת, בצורה מדגמית ועל בסיס שנתי, מידת ציותם של קבלנים לתנאי הסף שנקבעו במסגרת המדיניות של ICL. 

כמו כן, המדיניות מחייבת את מבקרי הפנים של חברות הקבלן לקיים בדיקה פנימית של תנאי ההעסקה של עובדיהן ולהגיש דיווח חצי-שנתי. הביקורת נערכת בהתאם לנהלי ביקורת מקובלים, על מנת להשיג מידה סבירה של ביטחון שהנתונים המוצגים אינם כוללים שגיאות מהותיות כלשהן.

במסגרת תוכנית האכיפה של החברה, עורכת ICL ביקורות של קבלניה, לרבות  קבלני ניקיון, הסעדה ואבטחה. ממצאי הביקורת, הכוללים פרטים בדבר הליקויים, היקפם, ובקשה לתיקון הליקויים, מועברים לקבלן.

מדדי קיימות:
גילוי: 2-7
גילוי: 2-8
גילוי: 2-21
גילוי: 2-30
גילוי: 103-1
גילוי: 401-1
גילוי: 407-1
גילוי: 408-1
גילוי: 409-1